De NMBS wenst de toegankelijkheid voor personen met een handicap te optimaliseren

Opgelet: Dit is een verouderd artikel uit ons archief. De inhoud kan inmiddels niet meer van toepassing zijn.

Het openbaar vervoer moet eenvoudig kunnen worden gebruikt door iedereen, ook door personen die moeilijkheden van fysische of geestelijke aard ondervinden.

In dat kader wenst de NMBS de toegankelijkheid van de spoorwegstations, van de sporen en van de stopplaatsen te optimaliseren, en ook de hulp en bijstand aan personen met beperkte mobiliteit bij het opstappen en uitstappen van treinen.
Dit is ook het geval voor de aankoop van nieuw rollend materieel. Het doel van de NMBS is om een zo groot mogelijke autonomie te garanderen aan personen met beperkte mobiliteit bij het gebruik van het openbaar vervoer. De NMBS heeft hiervoor de diensten versterkt.
Een folder legt de nieuwe dienst uit voor het vergemakkelijken van verplaatsingen met de trein. De bijstandsdienst voor personen met beperkte mobiliteit is toegankelijk van de eerste tot de laatste trein, 7 dagen op 7, in 103 stations in België. U vindt de lijst van die stations achteraan de folder.
Contacteer het call center van de NMBS (minstens 24 uren voor uw vertrek) om uw treinreis met de aangepaste bijstandsdienst te reserveren via het nummer 02 528 28 28 of via het online reserveringsformulier op de site www.b-rail.be door hier te klikken.

 

Bron: Handi Flash van 4 juni 2009