Geen afvalstress in januari

preview artikel

Tijdens de feestdagen zoeken de meesten van ons de gezelligheid op. Lekker binnen zitten, kaarsjes aan, film kijken of spel­le­tje doen en natuurlijk vooral ook lekker eten. Niet zo gek ook dat we tijdens de kerst­pe­rio­de nog wel eens een paar kilo's aankomen.

Op deze vijf simpele manieren krijg je toch een beetje beweging.
Een actiever tintje geven aan de feestdagen is helemaal niet zo lastig en kan zelfs ontzettend leuk zijn.

1. Doe spelletjes
Hou je van spelletjes? Regel dan een Wii of ander soort spelcomputer waar je beweegspellen mee kunt doen. Dans, ski, tennis.
Ben je met veel?
Zet dan een competitie op met verschillende onderdelen over de dag verspreid. Zo kom je ongemerkt toch aan je beweging. Iets minder actief misschien, maar ook leuk: ga sjoelen of bowlen.

2. Maak een wandeling
Veruit het populairst tijdens de kerstdagen is de wandeling. Als het meezit lekker stampen door de sneeuw, genieten van een prachtig winters landschap. Of even uitwaaien op het strand of hollen door het bos. Ook je visite kun je lekker mee naar buiten nemen, des te fijner is het om je na afloop weer op te warmen met iets lekkers.

Ook 's avonds na het eten kan het heerlijk zijn om nog even te lopen. Je verbrand even flink wat energie en raakt dat eventuele volle gevoel kwijt. Daarbij is het 's avonds ook leuk om gewoon door de straten te wandelen. Veel huizen zijn versierd en de straten zijn mooi verlicht. Zorgt voor een extra groot kerstgevoel!

3. Ga op wintersport
Het is een beetje afhankelijk van het weer, maar met een beetje geluk kun je in de omgeving van je huis sleeën of langlaufen. Schaatsen kan altijd. Het liefste natuurlijk op natuurijs, maar je kunt ook een bezoekje brengen aan een ijsbaan. Tijdens het schaatsen gebruik je heel veel spieren. Of ga lekker op wintersport!

4. Doe een kerstwork-out
Ook voor de iets fanatiekere sporters zijn er allerlei mogelijkheden. Een rondje stappen of lopen na het ontbijt is natuurlijk een fijn begin van de dag. Een korte fitness work-out in je eigen huis is ook goed in te passen in het drukke kerstschema. Steeds meer sportscholen zijn tijdens de feest­da­gen ook (beperkt) open.

Daarbij worden er op allerlei plekken speciale kerst work-outs ge­or­ga­ni­seerd. Bootcamp, hardlopen, wandelen, spelletjes. Voor ieder wat wils. Kijk dus vooral wat er bij jou in de buurt te doen is.

5. Dansend de dag door
Wil je de kerstdagen in stijl afsluiten? Dans.
Zet een muziekje aan en waag een pasje in de huiskamer of bezoek een gelegenheid. Met een uurtje verbrand je minimaal 300 calorieën.

Voor vragen over dit artikel kan je mailen naar info@raliga.be
Meer info op raliga.be over: bewegen

Bron: gezondheidsnet.nl, 5 simpele tips voor een beetje beweging rond Kerst

Samen op je levenspad

Like Facebook-pagina RA Liga vzw - Reumatoïde Artritis Liga vzwnieuwsbrief RA Liga vzw - Reumatoïde Artritis Liga vzw lid worden word vrijwilliger bij RA Liga vzwword onze sponsor ReumaLied met beelden

ReumaLied met tekst

 

Geplaatst op: 
Vrijdag, 21 december, 2018 - 20:42