Loket Directie-generaal Personen

Geplaatst op: 
Dinsdag, 26 april, 2016 - 20:42

Bron: Nieuwsbrief HandiFlash | 30-03-2016

1. Loket Directie-generaal Personen met een handicap gesloten

Sinds 29 maart is het loket van de Directie-generaal Personen met een handicap in de Finance Tower te Brussel gesloten. 

Het loket was vooral een aanspreekpunt voor het vragen van attesten, het afgeven van documenten en het bezoeken van een maatschappelijk assistent. Voortaan werken onze maatschappelijk assistenten op afspraak. Zo komen er meer middelen vrij om jou persoonlijk te begeleiden.

Attesten van de erkenning van de handicap worden door de Directie-generaal Personen met een handicap rechtstreeks verstuurd naar verschillende instanties. Mist een instantie toch een attest, dan kan de instantie zelf de aanvraag doen bij de Directie-generaal Personen met een handicap via het contactformulier of via het gratis nummer 0800 987 99 (bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 13u).

Je kan je documenten versturen naar:
Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid
Directie-generaal Personen met een handicap
Kruidtuinlaan 50, bus 150
1000 Brussel

Je kan je documenten ook ter plaatse afgeven in de daarvoor voorziene rode brievenbus.

Wil je een maatschappelijk assistent spreken? Dan kan je hiervoor een afspraak maken via het contactformulier of via het gratis nummer: 0800 987 99.

 

2. De nieuwe aanvraagprocedure: Veelgestelde vragen

De nieuwe aanvraagprocedure wordt nog niet gelanceerd in april. Momenteel ondervinden we problemen bij de toegang tot het online aanvraagsysteem via de e-ID. Om te vermijden dat er door technische problemen een vertraging zou ontstaan in de afhandeling van de dossiers, hebben we ervoor gekozen om de lancering uit te stellen en voorlopig de bestaande papieren aanvraagprocedure de behouden. Onze nadruk blijft immers liggen op de dienstverlening naar personen met een handicap. Het is momenteel moeilijk om een nieuwe datum voorop te stellen. We houden u op de hoogte van de nieuwe startdatum!

We hebben een document opgesteld met veelgestelde vragen (.pdf) over de nieuwe aanvraagprocedure, te raadplegen op onze website.


Voor vragen over dit artikel kan je mailen naar info@raliga.be