Nootjes, een gezonde knabbel

 

Voeg nootjes aan je dieet toe!Gasten ontvangen bij de eindejaarsfeesten...
Dikwijls rijst de vraag, wat zullen we eten en dit begint al bij het aperitief!
Maak het jezelf niet te moeilijk.
Heb je al eens aan nootjes gedacht?
Overtuig jezelf en lees meer over de positieve eigenschappen van deze gezonde knabbel.

 


Nootjes een gezonde knabbel. Deel dit artikel met je vrienden op Facebook.

Voeg nootjes aan je dieet toe!

Voeg nootjes aan je dieet toe!

Ze zijn goed voor je, in alle vormen.
Simpelweg een enkele soort aan je dieet toevoegen en je kansen op hart-en vaatziekten verminderen , een van de grootste gezondheidsrisico's in deze moderne tijden!

Noten helpen o.a. om je cholesterol te verbeteren.

Pinda's

Pinda's

Omdat ze onder de grond en niet aan bomen groeien, zijn pinda's eigenlijk peulvruchten, wist jij dat?

Maar qua voedingswaarde zijn ze zoals noten; vol met eiwitten en andere vitaminen, dus doe ze maar snel in een schaaltje en presenteer ze aan je gasten.

Walnoten

Walnoten

Walnoten kunnen jou beschermen tegen prostaatkanker en houden je brein scherp als je ouder wordt. En, volgens een studie, eet je in het algemeen gezonder als je deze noten als een vast onderdeel van je dieet maakt.
Probeer ze eens in een appel-walnoten-salade.

Paranoten

Paranoten

Deze grote noten worden ook wel eens terecht seleniumbommen genoemd, een element dat bekend staat te helpen tegen ontstekingen. Het zou ook helpen tegen verschillende soorten kanker.

Eet er een paar, of voeg ze toe aan je zelfgemaakte "regenwoud muesli".

Amandelen

Amandelen

Amandelen worden steeds populairder en met reden.
Ze zitten vol gezonde onverzadigde vetten, eiwitten en vezels.

Om jezelf af en toe te verwennen, probeer eens een amandeltaart, een goede combinatie van zoet met nootjes op hetzelfde moment.

cashewnoten

Cashewnoten

Als pindakaas niet jouw ding is, probeer dan eens cashewboter uit. Bang voor vet, hoef je niet te zijn! Cashewnoten en andere noten hebben geen 'slechte' vetten. Sommige studies suggereren zelfs dat het eten van noten kan helpen om je slanker te maken, misschien wel omdat noten de honger goed stillen!

Pistachenoten

Pistachenoten

Pistaches zijn heerlijk in hun eigen en legendarische Turkse baklava. Deze nootjes zijn ook rijk aan antioxidanten en kunnen helpen bij  ontsteking.

Een leuk weetje: mensen die noten eten, lopen minder risico om galstenen te krijgen. Als je ooit een galblaasaanval hebt gehad (veroorzaakt door galstenen), dan weet je hoe belangrijk dit kan zijn.

Pijnboompitten

Pijnboompitten

Deze kleine noten zijn het magische ingrediënt in pesto.
Maar ze kunnen leiden tot een zeldzame en mysterieuze doch onschadelijke aandoening: de zogenaamde pijnboompit-mond. Dit veroorzaakt een bittere metaalsmaak die 2-4 weken duurt. Wetenschappers denken dat genen een rol spelen bij hen die het krijgen.

Pecannoten

Pecannoten

Als we het verzadigd vet en de suiker konden negeren, zou pecantaart bijna goed voor je zijn, dankzij de royale portie van noten in elk partje.

Pecannoten kunnen helpen bij hoge bloeddruk en vrouwen die ze eten hebben minder kans om diabetes type 2 te krijgen.
Sla gewoon de taart over en neem een handvol pecannoten!

Voor vragen over dit artikel kan je mailen naar info@raliga.be

Bron: WebMD.com - foto's en tekst (vrije vertaling) ontleend aan Go Nuts For Nuts

 


lid wordennieuwsbrief RA Liga vzw - Reumatoïde Artritis Liga vzwLike Facebook-pagina RA Liga vzw - Reumatoïde Artritis Liga vzwOP ZOEK NAAR JE TALENTEN

 

Categorie: 
Geplaatst op: 
Dinsdag, 20 december, 2016 - 22:24