PROEFPROJECTEN MOBILITEITSCENTRALE AANGEPAST VERVOER

Opgelet: Dit is een verouderd artikel uit ons archief. De inhoud kan inmiddels niet meer van toepassing zijn.

Het concept van de Mobiliteitscentrale Aangepast Vervoer (MAV) is het resultaat van een onderzoek in 2009 van Enter vzw in opdracht van het Vlaams ministerie van Mobiliteit en Openbare Werken.

Dit onderzoek schuift de MAV als centraal contactpunt naar voor waar personen met een beperkte mobiliteit terecht kunnen voor specifieke mobiliteits- en vervoersvragen op vlak van toegankelijk en aangepast vervoer.
Een MAV is nodig voor het aanvullend op elkaar inzetten van alle bestaande vervoertypes. Een grondige screening van de vervoersvraag vormt de eerste stap. Zo kan de MAV de gebruiker doorverwijzen naar de meest geschikte vervoeraanbieder.

De Mobiliteitscentrale Aangepast Vervoer (MAV) in de praktijk? Dat zijn de MAV-proefprojecten. Op dit moment zijn er meerdere proefprojecten operationeel. De primeur was voor Vlaams-Brabant, dat vanaf 3 december 2012 op twee plaatsen van start ging. Op 1 februari was het de beurt aan het Mobiliteitspunt Kempen. Op MeerMobiel kom je meer te weten over hun activiteiten, hun werkingsgebied, doelpubliek enzovoort.
 
Meer informatie over het concept van de Mobiliteitscentrale Aangepast Vervoer.
Meer informatie over het MAV-proefproject Vlaams-Brabant .
Meer informatie over het MAV-proefproject Mobiliteitspunt Kempen.

Bron: MeerMobiel nieuwsbrief maart 2013

Herlees dit artikel

Geplaatst: 2013-03-15